Nog een weekje voor vertrek!

10 januari 2017 - Castricum, Nederland

Hallo geïnteresseerde!

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger voor een inzicht in mijn reis in Midden- en Zuid Amerika in 2017. Het klopt dat ik hiervoor een blog bijhield voor mijn studie uitwisseling naar Turkije in 2013, maar dat was op Waarbenjij.nu (http://exchangeistanbul.waarbenjij.nu). Dit vind ik bij nader inzien niet zo'n esthetische website, en bovendien met een veel te klein lettertype. Bij deze blogsite kun je ook leuk een landkaart bijhouden enzo! Dus ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis in Midden- en Zuid Amerika, maar ook voor mezelf om later terug te lezen. Het kan soms uitgebreid zijn geschreven en misschien haak je wel af na twee alinea's, so be it. I will still love you :)

Na 1,5 jaar werken en geld sparen voor mijn reis is het dan bijna zover. Volgende week woensdag vlieg ik naar Cancún, Mexico. Deze week ben ik de laatste dingetjes aan het regelen voor vertrek. Zo was ik vandaag nog naar de reispoli in Heemskerk, want ja, net na januari overgestapt op Zilveren Kruis omdat ik zo toch nog wat dingen vergoed krijg qua medicijnen/vaccinaties. Ik had dus vorig jaar al alle vaccinaties geregeld die ik nog niet had tot dan toe, en als ik had geweten dat het zo duur zou uitvallen, was ik natuurlijk allang overstapt (dus tip voor als je ver gaat reizen, reken zo maar 600 euro voor dat!). Nu ging ik alleen nog op consult om malariatabletten te regelen.

Afgelopen zondag had ik mijn laatste werkdag bij het Rijksmuseum, waar ik toch ook al zo'n kleine drie jaar te werk was. Een fijne laatste dag met alle collega's die er waren, en een fijne drukte zoals we gewend zijn.

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik verder moet schrijven, want de dingen die deze week gebeuren, zijn verder niet zo boeiend om te lezen. Ik wil alleen even zeggen dat ik heel erg uitkijk naar mijn reis, maar dat ik het me heel eerlijk gezegd nog niet allemaal realiseer. Een beetje living in the moment. Ik heb het plan dat ik alleen wil reizen al heel lang in mijn hoofd, en nu leek het me een goed moment om dat in ieder geval na één diploma te hebben behaald (Bachelor aan de VU), en tussen een andere in (Master), te doen. Dus ontstond het idee om na de VU volop te gaan werken bij mijn bijbaantje, thuis te wonen (want ja, geld) en te gaan reizen. Het is allemaal redelijk volgens plan verlopen, en ik ben trots op mezelf dat ik dit heb kunnen bolwerken en mijn streefbedrag bij elkaar heb kunnen sparen. Hierbij moet ik natuurlijk ook mijn lieve ouders bedanken dat ze mij weer in huis wilden nemen!

Nu op naar de volgende stap: de reis zelf! Als ik in Mexico een soort van gesettled ben (of op een soort van rustige plek zit, het strand misschien?) zal ik weer wat van me laten horen!